Tips voor slim opbergen op kantoor

Met minimale inspanning kan een rommelige werkplek omgetoverd worden in een nettere en efficiëntere ruimte. Het is makkelijker om overzicht te bewaren en om documenten en andere dingen te vinden met goede opbergoplossingen. Voorkom verstrengelde kabels en rommelige bureaus met onze opbergtips voor op kantoor.
Een stalen stelling met kantoorartikelen in een kantoor

Gebruik praktische opbergoplossingen

Bedenk waar elk item moet worden opgeborgen, waarbij de spullen waar je regelmatig mee werkt het meest toegankelijk moeten zijn. Groepeer wat bij elkaar hoort en berg het bij elkaar op. Zo vind je snel wat je zoekt. Houd je bureau opgeruimd met praktische oplossingen.

Brievenbakken kunnen worden gebruikt voor het sorteren van inkomende en uitgaande post, brochures of voor het opbergen van  werkdocumenten.

Opbergdozen werken goed voor het opbergen van spullen die niet zo vaak worden gebruikt. Zet ze op een plank en label ze, zodat je ze gemakkelijk kunt terugvinden wanneer je de spullen nodig hebt.

Een tijdschriftencassette houdt tijdschriften, brochures en kranten georganiseerd. Het ziet er veel netter uit dan wanneer ze over tafels en planken verspreid liggen.

Labelprinters zijn handig om snel labels te maken. Door gebruik te maken van gelabelde lades, ordners en opbergvakken weet je waar alles is opgeborgen.

Archiefkasten zijn van onschatbare waarde voor een kantoor met veel papieren documenten. Archiefkasten met hangmappen maken het makkelijk om het juiste document te vinden. Als je voor een archiefwagen kiest, kun je alles gemakkelijk naar het bureau brengen en na het werk weer op de juiste plaats terugzetten. Kies een kast of archiefwagen met een slot voor vertrouwelijke documenten. Er zijn ook brandveilige archiefkasten.
Een goed georganiseerd bureau met bijpassende brievenbak, bureaustandaard, tijdschriftencassette, notitieblok en prullenmand.
Kasten in verschillende hoogtes met praktische schuifdeuren
Kabelgoot met stekkerdoos onder een bureau
Kabelgoot
€42,00
Vrouw haalt een opbergdoos uit een schuifdeurkast

Wat heb je nodig voor kantoor?

Veelgestelde vragen

Benut verticale ruimte met hoge planken of kasten voor kleinere ruimtes, ruim regelmatig op en overweeg multifunctionele meubels met opbergmogelijkheden.
Een bureau organizer houdt het bureaublad vrij van pennen en kleine voorwerpen. Brieven en papieren hebben een opbergoplossing nodig. Verberg kabels met een kabelgoot.
Zorg altijd voor voldoende en duidelijk gelabelde opslagruimte. Het vergemakkelijkt het dagelijkse werk als documenten en materialen gemakkelijk te vinden zijn voor alle medewerkers, waardoor iedereen productiever wordt.
Zorg voor regelmatige opruimsessies, moedig werknemers aan om organisatierichtlijnen te volgen en investeer in duurzame opbergoplossingen om een lange levensduur te garanderen.